Al de tapijten zijn gefotografeerd door professionele fotografen onder neutrale omstandigheden, zodat u de tapijten precies zo ziet zoals u ze zou zien in onze zaak.
Elk tapijt van CarpetU2 is getaxeerd door ervaren taxateurs. Daarom voegen we altijd een certificaat bij onze tapijten waarop het volgende vermeld staat: a) de naam, b) de herkomst, c) de afmetingen, d) het aantal knopen en e) de weefmaterialen van het tapijt.
Dit certificaat geeft u nadere informatie over de herkomst en productie van uw tapijt of over eventuele schoonheidsfoutjes. Daarnaast geeft het u advies over de reiniging, verzorging en opberging van uw tapijt.
Door de familiegeschiedenis van de eigenaar van CarpetU2 in handgemaakte tapijten, krijgt het bedrijf de tapijten direct geleverd van de ontwikkelaars zonder te maken te krijgen met een tussenpersoon.
CarpetU2 is tegen elke vorm van kinderarbeid. Daarbij zouden we graag willen benadrukken dat het in Iran, waar de meerderheid van onze tapijten vandaan komt, strikt verboden is om kinderen tapijten te laten maken. Wij werken alleen samen met de fabrikanten die ons het bovenstaande garanderen.
U kunt een tapijt zoeken op een van de volgende manieren of door een combinatie daarvan:
Op de pagina van elk tapijt kunt u onder de knop "In Winkelwagentje" de optie "Voeg toe aan Favorieten" vinden. "Mijn Favorieten" is een pagina op onze website waar u de tapijten die u leuk vindt of waarin u geïnteresseerd bent, kunt opslaan zonder tijdslimiet. Op deze manier bent u in staat om ze snel en eenvoudig terug te vinden bij uw volgende bezoek aan onze internetwinkel door op de knop "Mijn Favorieten" te klikken op de hoofdpagina.
Als u al lid bent van CarpetU2 kunt u uw favoriete tapijten bekijken vanaf elke computer wanneer en waar u dat wilt.
De tapijten die u heeft opgeslagen in uw Favorieten zijn niet gereserveerd en kunnen elk moment verkocht worden.
U kunt kiezen voor het tapijt dat u wilt en druk dan op de knop "In winkelwagentje" (het tapijt blijft in uw winkelwagen voor de volgende 120'). Om verder te gaan met uw bestelling, klikt u op de knop "Naar betalen". Om uw bestelling af te ronden, moet u:
Wanneer een tapijt verkocht is, verschijnt de melding "VERKOCHT" in rode letters naast het tapijt en kunt u het tapijt niet meer in uw winkelwagentje leggen.
De melding "GERESERVEERD" betekent dat het tapijt is besteld door een klant, maar dat de betalingsprocedure nog niet is voltooid. Op het moment dat de betaling is voldaan, verandert de melding van "GERESERVEERD" naar "VERKOCHT".
De melding "GERESERVEERD. Probeer het opnieuw over een paar uur" betekent dat een klant het tapijt in zijn of haar winkelwagentje heeft gelegd, maar nog niet is overgegaan tot de bestelling. Wanneer de klant de bestelling niet binnen twee uur heeft afgerond, wordt het tapijt automatisch vrijgegeven.
Na de voltooiing van uw bestelling zult u automatisch een e-mail ontvangen ter bevestiging.
Wanneer uw bestelling succesvol is afgerond maar u geen bevestigingsmail ontvangen heeft, kijkt u aub eerst na of u het juiste e-mailadres heeft opgegeven en of de e-mail misschien terecht is gekomen in uw spambox. Neemt u als dit niet het geval is contact op met onze klantenservice via de telefoon op het nummer 0030 2310481489 of via e-mail op het adres info@carpetu2.com.
Om een geregistreerde bestelling te kunnen annuleren of wijzigen, dient u zo snel mogelijk een e-mail te sturen naar info@carpetu2.com met uw verzoek. Als de verzendprocedure al is gestart, kan uw bestelling niet meer worden geannuleerd.
Natuurlijk kunt u telefonisch contact met ons opnemen op 0030 2310481489 om een bestelling te plaatsen. In dit geval kan de betaling van uw bestelling worden gedaan via een overschrijving of via een verzending onder rembours (Cash on Delivery). Vanwege veiligheidsredenen accepteren wij geen betalingen via creditcards over de telefoon.
Betalingen kunnen worden voldaan op de drie (3) volgende methodes:
Het totaalbedrag zal automatisch verschijnen wanneer u heeft gekozen voor Betaling via Banktransactie als uw betaalwijze.
De BTW zoals voorgeschreven door de wet is inbegrepen in de gegeven prijzen van elk product.
We bieden u ook de optie van een expres verzending. De extra kosten voor een expresverzending is 35 euro.
Voor landen buiten Europa kunt u contact met ons opnemen zodat wij u kunnen informeren over de verzendkosten.
De verzendtijd binnen Europa verschilt van 3 tot 6 werkdagen. De expres verzending duurt 1 tot 2 dagen. Na het plaatsen van een bestelling zullen we in elk geval contact met u opnemen om u te informeren over de exacte duur.
Op het moment dat uw bestelling is afgehaald van ons warenhuis, zullen wij per e-mail contact met u opnemen om de verzending te bevestigen en om u op de hoogte te brengen van de dag van bezorging. In deze e-mail zal ook het trackingsnummer worden vermeld, zodat u de actuele status van uw bestelling online kunt volgen. De verzending wordt uitgevoerd door TNT of UPS. Om uw bestelling te volgen, klikt u op de link in uw bevestigingsmail of op de volgende links: DHL of UPS.
Het postbedrijf zal drie keer een poging doen om uw bestelling bij u af te leveren. Als zij u niet kunnen bereiken, zullen ze proberen telefonisch contact met u op te nemen om zo een andere dag van bezorging overeen te komen. Wanneer de geplande dag u niet uitkomt, kunt u altijd contact met ons of het transportbedrijf opnemen zodat we een andere bezorgdatum kunnen afspreken.
Wij verpakken onze tapijten altijd erg zorgvuldig en grondig om mogelijke beschadigingen veroorzaakt door de verzending te voorkomen. Daardoor hebben we nog nooit meldingen van beschadigingen gekregen van onze klanten tot nu toe.
Als er echter sprake is van beschadigingen door het transport, neem dan contact op met het locale transportbedrijf en informeer ons via de telefoon op 0030 2310481489 of via e-mail op het adres info@carpetu2.com.
Ja, u kunt het tapijt binnen 14 dagen vanaf de dag van bezorging terugsturen.
Neem binnen 14 dagen vanaf de dag van bezorging contact met ons op via telefoon op het nummer 0030 2310481489, of via fax op 0030 2310302600 of via e-mail op het adres info@carpetu2.com en laat ons weten dat u het tapijt wilt retourneren.
In het geval dat u uw tapijt wilt omruilen voor een ander tapijt uit onze online collectie, is het retourneren van uw tapijt gratis. Wanneer u echter geen ander tapijt kunt vinden waarmee u het wilt omruilen, dan wordt u helaas een gedeelte van de uitgaven van het retourneren in rekening gebracht. In dit geval hangt het verzendbedrag dat door u zal moeten worden voldaan, af van het gewicht van uw tapijt. Voor retourproducten uit landen binnen de EU liggen de kosten tussen de 50 en 60 euro (afhankelijk van het gewicht van het tapijt). Voor retourneren binnen Griekenland liggen de kosten rond de 10 euro. We zullen u een retourlabel opsturen en we zullen u alle benodigde informatie en instructies per e-mail sturen. Verpakt u het tapijt alstublieft op een manier die zo veel mogelijk overeenkomt met de originele verpakking. Natuurlijk kunt u ook zelf een transportbedrijf uitkiezen voor de retourverzending, mocht u dat willen. In dit geval komen alle kosten voor uw rekening.
In het geval van retourneren vanuit een land buiten de EU, zullen de mogelijke invoerbelastingen voor uw rekening komen. Verder kunnen wij voor retourproducten buiten de EU de verzending niet regelen met ons koeriersbedrijf, maar onze klantenservice kan u zeker helpen met het organiseren van de retourverzending.
Wanneer het product bij ons bedrijf is aangekomen en wij het gecontroleerd hebben, krijgt u een 100% teruggave van uw bedrag betaald voor het tapijt. Het totaalbedrag zal worden teruggestort (via PayPal of door middel van een banktransactie) binnen 20 werkdagen.
Draai eerst het tapijt ondersteboven zodat het stof niet te diep in de naden wegzakt. Een handgemaakt tapijt mag niet geklopt worden met een mattenkloppen of iets dergelijks, omdat er een kans bestaat dat u zo de knopen en het weefsel of zelfs de naden waaraan de knopen zijn vastgemaakt breekt. Draai het tapijt vervolgens weer op zijn goede kant en gebruik de stofzuiger. Oefen geen druk uit en wrijf niet met kracht tegen de pool van het tapijt in. Veeg altijd met de pool mee en niet ertegenin.
Verplaats het handgemaakte tapijt naar uw balkon of het dak van uw huis en laat het daar ongeveer een uur liggen zodat de zon op de onderkant van het tapijt kan schijnen. Op deze manier verdwijnt het stof dat zich door de loop van tijd heeft opgehoopt tussen de naden. Maak uw tapijt met een stofzuiger schoon, zoals hierboven beschreven is.
Gebruik een oplossing van wolwasmiddel of van shampoo en handwarm water. Meng de oplossing goed in een bak totdat het schuimt. Veeg zachtjes over het tapijt, altijd in de richting van de pool, met een goed uitgewrongen spons. Na dit proces krijgen de kleuren van het tapijt hun natuurlijke glans terug.
Hoge kwaliteit handgemaakte tapijten bestaan uit natuurlijke vezels, dus ze moeten in staat zijn om te kunnen ademen.
Tapijten worden in de weefrichting opgerold in een katoenen of linnen doek (bv een onderlaken) en ze worden opgeslagen op een droge plaats.
Naftaleen wordt gebruikt in de opslagruimte en niet in het tapijt zelf.